Lifestyle

Zróbmy sobie raj

… ktoś mądry pomyślał, że trzeba wymyślić ziemski raj i złożył stosowne zamówienie u Stwórcy. A Stwórca poszedł na całość: powstał kraj łączący góry, piaszczyste i kamieniste, malownicze plaże, porośnięte cyprysami wzgórza. Włochy. Kraj w kształcie buta, którego czubek uderza w Sycylię, od północy otaczają go Alpy, a przez środek biegną Apeniny.  Siedem i pół tysiąca kilometrów zapierającego dech w piersiach wybrzeża oblewają cztery morza i ozdabia pięćdziesiąt wysp.

Nic więc dziwnego, że w tym ziemskim raju rodzili się, i rodzą nadal, najwybitniejsi artyści świata: malarze, rzeźbiarze, aktorzy i śpiewacy. Dzięki nim na terenie Włoch znajduje się dzisiaj  najwięcej zabytków wpisanych na listę światowego dziedzictwa UNESCO.

Jedna z najbardziej lubianych, nie tylko przez Włochów, ale na całym świecie. Prosta, kolorowa, zdrowa, smaczna i inspirująca. Doskonale komponująca się z winem , którego Włosi są jednym z największych producentów.

To naprawdę kraj zaczarowany, zamieszkały przez pięknych ludzi, w których rysach, kolorze oczu, czy włosów, dostrzec można ślady wielu zamieszkujących kiedyś te tereny cywilizacji. Ogniste brunetki, wysocy blondyni, piegowaci rudzielce, czy zmysłowe blondynki, to taka miejscowa mieszanka. Niezwykle żywiołowa, serdeczna, nieraz wylewna aż do przesady, skora do zabawy.

Made in Italy to trzecia najlepiej rozpoznawalna marka na świecie, zaraz po Coca-Coli i marce Visa. Kraj od lat dostarcza inspiracji i przoduje w modzie i designie, skutecznie rywalizując z Francją czy Wielką Brytanią. Bella Italia, jak Włosi nazywają swój kraj, uważając go za najpiękniejszy na świecie. Tego zdania jest także ponad czterdzieści milionów turystów rocznie, którzy bez pamięci zakochują się w urokach Półwyspu.

Jak w przypadku dwóch braci spod  Poznania, którzy pojechali kiedyś na pierwszą włoską wyprawę. I zakochali się. Chyba na zawsze, skoro  czterdzieści lat później  przenieśli Włochy wprost do warszawskiej Opery Narodowej. Bracia Adam i Piotr Rączyński w taki właśnie sposób uczcili czterdziestolecie swojej firmy APART i początek jubileuszowej kampanii „Passione per la bellezza”.

Ich goście w ciągu jednego wieczoru przenieśli się najpierw  z winnicy nad weneckie kanały, po których pływały gondole z prezentującymi najnowszą kolekcję biżuterii modelkami, a następnie na rzymski placyk, na którym, pośród fontann, sprzedawców lodów, owoców, rowerzystów i Włochów na skuterach zasiedli do włoskiej uczty w wykonaniu hiszpańsko-francuskiego mistrza kuchni, Michela Morana. Podczas gran finale, czyli balu maskowego w Wenecji,  każdy z gości otrzymał oryginalną maskę.

Wpływ włoskiej kultury i sztuki na kolekcje Apartu widać od dawna, teraz jednak, z okazji jubileuszu, poznańska firma poszła na całość, prezentując  niezwykłą kampanię, z niezwykłymi kobietami – ambasadorkami Apartu – w niezwykłych miejscach Włoch.

Czas poznać lepiej ten kraj i te miejsca. Przekonać się, co takiego urzekło w nich Kasię Smutniak, Anję Rubik, Kasię Sokołowską i Małgosię Sochę. Wejść trochę głębiej we włoskie dusze, poznać ich sekrety , poobserwować zwyczaje. I zrozumieć, dlaczego ten włoski raj jest wart każdego grzechu.

Maciej A. Brzozowski, autor książki „Włosi. Życie to teatr” (MUZA)

Poprzedni wpis Następny wpis

Mogą Ci się również spodobać